1 Lagkagehuset Århus

Jeg har før nævnt Lagkagehuset flere gange her på bloggen, og særligt har jeg omtalt deres fabelagtige flødeboller, hvor den med karamel klart er favoritten. Den har dog fået noget, der lugter lidt af en konkurrent, nemlig en flødebolle overtrukket med lakrids og hvid chokolade, mums!

Den når ikke helt op på siden af den med karamel, hvis jeg skal være helt ærlig, men det er søreme tæt på. Det er det samme fløjlsbløde guf i midten, og så er der et lag af en form for sødlig salmiaklakrids omkring og til sidst overtrukket med hvid chokolade. Virkelig en nødvendighed at få afprøvet, skulle man lægge vejen forbi Lagkagehuset en dag.

Flødeboller Lagkagehuset 1

Flødeboller Lagkagehuset 3

Deres flødeboller koster alle 17 kr. stykket og fire styk for 59 kr. Indtil videre har jeg set dem have varianter med mørk chokolade, med mælkechokolade, med choko og krymmel, med karamel og den ovenviste med lakrids og hvid chokolade. Der er muligvis andre slags, men de mangler i så fald stadig at blive udforsket med smagsløgene.

Nu vi er ved Lagkagehuset, så må jeg desværre meddele, at jeg forleden fik svaret, at de IKKE vil komme til at have (fynsk) brunsviger i butikken her i Aarhus. Øv øv øv… Jeg havde store forventninger til dem og har flere gange fået et åbensindet “muligvis” som svar på spørgsmålet, men forleden var det et nej, så jeg må desværre finde et andet sted at sætte min lid til. Nedtur.