Influenza

En hel uge i starten af maj var jeg sygdomsramt – smittet af en afart af den frygtelige mandeinfluenza, som manden min havde lidt under ugen forinden og åbenbart ikke syntes, jeg skulle snydes for at opleve på egen krop. Han mener dog ikke, at det kan være den helt samme slags, jeg havde, for jeg var jo ikke døden nær som ham….

Ikke desto mindre var ovenviste min redning: En fremragende britisk serie, jeg netop har opdaget: “Call the Midwife”, Irmas fantastiske grønne te med æble, havtorn og kvæde, som jeg nåede at hamstre, før de lukkede alle butikker vest for Storebælt, en uendelig mængde Kleenex (omend min snude alligevel blev fuldstændigt tyndslidt af al den pudsen) og endelig mine elskede Physio JHP-dråber.

Sidstnævnte er guld værd med 2-3 dråber (max!) i en skål med kogende vand, et klæde over og så ellers hovedet godt ind under. At trække vejret i sådan en omgang kras pebermyntedamp både løsner slim og frisker utroligt meget op i luftvejene. Min far brugte også dette trick, og det kan varmt anbefales. Jeg er atter frisk og frejdig og har en masse opskrifter og anbefalinger klar til indlæg i nærmeste fremtid.