Lagkagehusets flødeboller 4

På vej hjem fra arbejde i går kom jeg til at gå ind i Lagkagehuset, hvor der for en gang skyld ikke var nogen nævneværdig kø. Egentlig skulle jeg bare have lidt brød til aftensmaden, der bestod af tapas- og ostebord… Brødet var et kæmpe ciabattabrød til blot 30 kr., og det var lige så sprødt og delikat, som det så ud. Men ikke nok med det. Jeg fik også øje på de hersens flødeboller.

Det startede med én. Den lysebrune karamelflødebolle. Den var kæmpe stor og kostede kun 17 kr., så jeg kunne da lige så godt tage sådan en med også. Den blev delt med manden efter aftensmaden, og den var meget hurtigt væk, kan jeg godt afsløre. Er du vims, hvor smagte den forræderisk godt!

Lagkagehusets flødeboller 2

Lagkagehusets flødeboller 3

Flødebolleskummet var delikat, luftigt og silkeblødt som guf på en gammeldags isvaffel. Og inde i midten var der gemt en overraskelse i form af en stor klat karamel, der smagte sødt og godt. Yderst var der overtræk af lækker cremet mælkechokolade og drysset med fine stykker nødder. Bunden var en tynd vaffelbund med en snert af marcipan. Lige tilpas uden at blive dominerende.

Hele arbejdsdagen i dag gik jeg og dagdrømte om denne flødebolle, og det blev absolut ikke bedre af, at jeg på en af gangene fik øje på et stort billede, der lignede ovenviste flødebolle foruroligende meget. Det måtte jo være et tegn, besluttede jeg mig hurtigt for ;-)

Resultatet blev endnu et visit ved Lagkagehuset, hvor der ud over et par i øvrigt meget velsmagende hveder og karamelflødebollen også blev bestilt en flødebolle med mørk chokoladeovertræk, da min kæreste er lidt af en chokoladegris.

Lagkagehusets flødeboller 1

Lagkagehusets flødeboller 5

Den mørke smagte meget af chokolade – på en rig, fyldig og småbitter måde lige som pladechokolade med højt kakaoindhold. Slet ikke noget for mig, men lige noget der passede i min kærestes kram. Der var ingen hemmelighed gemt indeni, men det lod han også til at være pænt ligeglad med. Jeg nød i øvrigt en hel karamelflødebolle for mig selv i fulde drag.

Man kan også få flødeboller med kokos hos Lagkagehuset. En enkelt (stor!) flødebolle koster som sagt 17 kr., og man kan få fire for 59 kr. Det kan blive et meget farligt bekendtskab det her, kan jeg allerede regne ud…