Rarbar 2

Sidste søndag mødtes jeg med min smukke, gravide veninde til en omgang frokost på Frederiksbjerg. Vi spadserede lidt frem og tilbage ad Jægergårdsgade, hvor flere af de gode steder havde lukket (f.eks. Forlæns & Baglæns, som vi ellers havde håbet at slå os ned på). Og andre steder havde de for dårligt udvalg til de restriktioner, en gravid kvinde lider under.

Vi endte derfor med at slå os ned til traditionel cafémad på Rarbar, som jo – som navnet også afslører – er et ganske rart sted. Min veninde valgte ovenviste brunch, som de serverer fra kl. 11-15 i weekenden og på helligdage, og hun skulle slippe en flad 100-lap for sådan en portion, som var ganske velvoksen.

Selv havde jeg spist sen morgenmad og var stadig lidt mæt, så jeg valgte at kaste mig over stedets toast med kalkun, ost, tomat og rødløg, hvortil der også blev serveret en grøn salat med dressing og grov sennep. For blot 55 kr. var der langt mere på tallerkenen, end jeg havde regnet med, og jeg måtte faktisk give op halvt inde i toast nr. to, selvom det smagte fortræffeligt.

Rarbar 1

Vi tog henholdsvist en iskaffe med hasselnødsirup og en flaske hyldeblomstsaft til maden, og så blev der ellers catchet up i et par timer med god mad og hyggeligt selskab.

Rarbar er i det hele taget et godt sted, når der skal hygges og småspises, og de har også en såkaldt Supper Club hver lørdag kl. 19, hvor man kan få en ganske billig tre-retters surprisemenu med eller uden bobler, hvor gæstekokke kommer og folder sig ud. Jeg har én gang forsøgt at få bord til dette hyppige arrangement, men var for sent ude. Ikke desto mindre bør det helt klart prøves af en dag :-)