Spaghetti carbonara

Jeg beklager stilheden herinde det sidste stykke tid. Årsagen er så simpel, som at vi mest spiser “gengangere” for tiden, og det nytter jo ikke, at jeg bliver ved med at poste de samme opskrifter igen og igen. Men for at vise jer, at jeg stadig lever og spiser, får I da lige et lille indlæg :-)

I dag har jeg haft en feriedag fra arbejde, og min frokost var derfor i dagens anledning lun og frisklavet fra bunden, omend det også var en genganger herinde fra. Den bestod af en portion spaghetti carbonara med drys af friske krydderurter: Basilikum, citronmelisse og mynte.

Pastaen blev kogt i saltet vand, og imens stegte jeg baconternene sprøde på en tør pande ved høj varme. Derefter blev sovsen lavet med smeltet smør, en skefuld mel og mælk spædet til, mens der blev rørt grundigt. Der blev tilsat en god del revet Jarlsberg-ost, krydret med salt, peber, paprika og muskatnød, og retten blev serveret med en smuk, orangegul æggeblomme (skoldet kort inden udklækning) på toppen sammen med krydderurterne. Voilà! Lækkert og nemt…