Det forgangne år 1

Jeg vil gerne benytte årets udgang til at takke alle I trofaste læsere, der jævnligt kommer forbi min blog og giver den eksistensberettigelse. Jeg er ikke en besøgs-jæger og gør ikke meget for at reklamere for min blog, da formålet primært er, at folk ved at google sig frem kan få svar og inspiration fra min blog og mine erfaringer. At nogle læsere så tilligemed følger alle mine opdateringer, gør mig meget stolt! :-)

Med dette indlæg vil jeg i korte træk give resumé over, hvad der har fyldt mest på bloggen de 12 måneder af 2012, og billederne er uddrag fra nogle af de indlæg, der er blevet skrevet i løbet af året. Jeg håber, I får lyst til at kigge forbi også i 2013, og at det kommende år bliver gunstigt og fyldt med gode smagsoplevelser for alle mine kære læsere, om så man er førstegangsbesøgende eller fast følger :-)

Det forgangne år 2

Januar startede ud med lækker nytårstake-away fra yndlingsgourmetrestauranten Miró, som jeg af økonomiske årsager desværre har fået besøgt alt for lidt i løbet af dette år. Derefter var der nogen flyttestilhed pga. akut flytning til midlertidigt hjem – dog til et køkken med skønt gaskomfur, som jeg fik stor glæde af.

Februar bød blandt andet på solid vintermad såsom gryderetter og supper. Derefter var der dømt portvinssmagning hos en god kammerat og sidst på måneden fjernelse af mandler og dertil indlæg om, hvad søren man så kan spise af mad dagene efter sådan et indgreb.

Marts gik mest med at nyde at kunne spise almindelig mad igen.

April måned bød også på lidt forskellige indlæg, og særligt var jeg begejstret for mit loppefund bestående af en orange Le Creuset-pande, jeg fik kapret til blot en 50’er. Panden bliver brugt flittigt, og jeg er meget glad for den tunge sag.

Maj stod pretty much på standby med blogning, da vi endelig fandt en ny, lækker og permanent lejlighed, der tog al vores tid med nedpakning, indflytning og udpakning i et i øvrigt minimalt køkken.

Det forgangne år 3

Juni handlede meget om at udforske vores nye lokalområde med loppemarkedssbesøg, dyre bøffer fra den lokale slagter og besøg på cocktail-restauranten St. Pauls Apothek.

Juli måned stod i syltningens og saftkogningens tegn, særligt blev jeg svært begejstret for hjemmelavet jordbærsaft, som jeg nærmest levede af hele sommeren.

August handlede mest om de lette sommerretter, og så fik jeg en fortræffelig hummer på lystbådehavnen en hed sommerdag.

September måned var fortsat præget af mange syltningseksperimenter, og så var svampesæsonen også ved at vinde indpas, og den stod på blandt andet lækker kantarelstuvning på smørristet brød.

Det forgangne år 4

Oktober var måneden for efterårsretter såsom cremet jordskoksuppe med butternut-græskar og den gode kartoffelcurry.

November bød på gode smagsoplevelser i København, blandt andet østers på Tire Bouchon, og den røde efterårssuppe, som er blevet det store hit herhjemme.

December er nu ved at nå vejs ende og har stået i julens tegn med klejner og alverdens afskygninger af julekonfekt. Jeg er nået nye højder med daglige besøgsantal pga. søgninger på raclette-opskrifter og hyppige klik på dette populære indlæg. Det havde jeg aldrig troet, da jeg skrev indlægget i sin tid!

Så er der kun tilbage herfra at sige tak for i år og GODT NYTÅR! :-)