Memphis Roadhouse 1

Memphis Roadhouse på hjørnet af Christiansgade og Åboulevarden har siden i sommers været et af de steder, vi har besøgt hyppigt, når vi skulle samles med kolleger og venner fredag aften over god mad og rigelige mængder øl. Faktisk så ofte, at min kæreste, da vi forleden for første gang bestilte take-away over telefonen og gik ned for at hente maden, blev mødt med “Gud, var det dig, jeg snakkede med?!” af ejeren Chris.

Stedet kører stadig på sit første år, og jeg vil vove den påstand, at det har velfortjent succes. De serverer traditionel amerikansk mad af høj kvalitet og gode råvarer tilberedt efter originale sydstatsopskrifter. Og så vil jeg vove den påstand, at de laver en af de bedste margaritas, der kan opdrives i Aarhus. Som i øvrigt meget kækt serveres i et gammeldags sylteglas.

Memphis Roadhouse 2

Men noget af det bedste ved stedet er faktisk ejeren Chris. Han er ærke-amerikaner og den perfekte vært. Han nyder at sørge for sine gæster og bruger meget tid på at hyggesnakke med folk ved bordene, og selvom han tilsyneladende forstår nogenlunde dansk, så foregår sludderen på tyktflydende amerikansk. Ofte kan man høre Chris’ stemme og latter fra et eller andet sted i restauranten, og stemningen er i høj grad uformel og levende.

Ikke desto mindre besluttede vi forrige søndag at pleje vores tømmermænd med take-away fra Memphis Roadhouse hjemme i sofaen til en gammel James Bond-film og en stor flaske cola. Og i går gentog vi atter succesen med take-away efter en lang arbejdsdag, og denne gang huskede jeg tilmed at tage lidt billeder af sagerne.

Memphis Roadhouse 3

Memphis Roadhouse 4

Vi har efterhånden nærmest smagt alt fra menukortet med undtagelse af desserterne, så vi valgte blot 2 x North Carolina pulled pork, som er min personlige favorit. Det består af 150 gram svineskulder, der er røget på Hickory-træ i 13 timer og derefter flået i mindre stykker. Retten serveres med ristet brød og en semi-spicy coleslaw blandt andet med små æblestave i. Derudover følger der pommes frites drysset med estragonsalt og husets to fabelagtige hot sauces, der er afbilledet her ovenfor.

Sådan en ret som pulled pork koster blot 149,- og mætter godt. Faktisk fik jeg slet ikke spist op, men tog resterne med på arbejde og nød det til frokost. Selve kødet var mindst lige så godt dagen efter, og jeg valgte endda ikke en gang at varme det op. Jeg havde hældt en god sjat af hver slags hot sauce ud over kødet og ladet det søbe natten over i køleskabet, og det var virkelig lækkert!

Memphis Roadhouse 5

Alt i alt kan Memphis Roadhouse absolut anbefales til enhver tid – om så man kommer i restauranten eller køber take-away derfra. Jeg vil dog klart mene, at Chris og stemningen på stedet bør opleves, så gør dig selv den tjeneste at bestille bord dernede en dag. Du vil ikke fortryde det :-)