Til frokost forleden dag besluttede jeg at benytte de rester, der snart sang på sidste vers. Det drejede sig om et halvt ciabattabrød, 3 rynkede marksvampe, et par bløde blommetomater og en fløderest med en dags overskredet holdbarhed, omend stadig frisk og uden klumper.

Det blev et fremragende måltid bestående af en tallerkenfuld smørstegte ciabattaskiver med flødestuvning af svampe og blommetomater samt toppet med spæde persilleskud ude fra altankassen. Ja, persillen ved åbenbart ikke, at det er ved at blive vinter, eller også blæser den bare højt og flot på kulden i trods.

INGREDIENSER (til én person):

3-4 stykker ciabattabrød
En god klat smør
En lille håndfuld svampe
Et par blommetomater
Et fed hvidløg
Et skvæt piskefløde
Salt & peber
Frisk persille

FREMGANGSMÅDE:

• Rist ciabattaskiverne på en pande i en klat smør
• Rist dem på begge sider, til de er gyldne og sprøde
• Skær svampe og tomater i tern, steg dem i lidt smør
• Pres hvidløget ud over svampe- og tomatternene
• Hæld fløde ved, og lad det koge godt op
• Krydr med salt og peber
• Når stuvningen er kogt ind, tages panden af varmen
• Hæld stuvningen på brødene, og top med frisk persille

Voilà! Så let kan en frokost komme på benene, og det smagte intet mindre end fremragende! Det er nærmest en form for nordisk bruschetta med oliven og olie skiftet ud med smør og fløde.

WordPress har været meget langsom de sidste par dage, og jeg er spændt på, om jeg overhovedet får lov at poste dette indlæg, nu hvor det endeligt lykkedes mig at komme ind på siden. Det lader til, de har lavet nogle opdateringer, men det betød desværre, at jeg ikke fik postet dette indlæg som planlagt i går, og at jeg allerede har nogle flere indlæg, der står i kø til at blive smidt op :-)

UPDATE:
Det har tilsyneladende vist sig, at WordPress.com ikke kan køre på en IPV6-protokol. Ærgerligt, at de ikke følger med udviklingen, men mon ikke det kommer på et tidspunkt?