Denne opskrift har jeg fundet hos den svenske modeblogger Blondinbella, og den måtte klart prøves, omend med enkelte ændringer. Man kan improvisere, som man har lyst, og kun fantasien sætter grænser.

Jeg har kun lavet det én gang indtil videre, men jeg kunne sagtens finde på som Blondinbella at gøre det til en juletradition, for det er virkelig en god og syndig gang guf, der kan hapses i en jævn strøm.

INGREDIENSER:

1 pose Dumle
1 pose cashewnødder
½-1 pose pistacienødder
½ pose skumfiduser
2 plader Marabou mælkechokolade

FREMGANGSMÅDE:

• Bred et stykke bagepapir ud på et stort skærebræt
• Fordel nødderne blandet på bagepapiret
• Klip Dumlerne i tre dele, og fordel omkring nødderne
• Klip skumfiduserne i halve, og fordel disse
• Smelt Marabouen ved svag varme, til den er flydende
• Hæld chokoladen over nøddeblandingen, så det dækker
• Stil skærebrættet i køleskabet, så chokoladen kan stivne
• Skær chokoguffet i mindre stykker, servér og nyd!

Jeg brugte kun én plade Marabou i denne fremvisning, men næste gang vil jeg helt klart helgardere mig med en ekstra plade, så “indholdet” bliver helt chokoladedækket. Jeg varmede chokoladen op i et vandbad for at sikre, at den ikke brændte på undervejs.

Kombinationen af lækre nødder, karamel og mælkechokolade er noget, der virkelig tager kegler hos mig, og Blondinbella har ret i, at der er lidt “luxus-Snickers” over det. Prøv det selv af, og find frem til din helt egen favoritvariant af nødder og chokolade :-)