Jeg elsker at gå og snuse rundt på loppemarkeder, omend det foregår i relativt hurtigt tempo med laserblik, der hurtigt får screenet, om der skulle være noget af interesse. Jeg bliver svært utålmodig og får kriller af at gå bag folk, der snegler sig afsted og skal se og røre ved alt på deres vej.

Men ikke desto mindre har jeg nu gjort endnu et loppefund til køkkenet på et af Aarhus’ mange skønne loppemarkeder denne sommer. Jeg mindes, at vi i mit barndomshjem havde en tilsvarende model blot i suppegryde-størrelse og i bordeaux i stedet for blå, så den trigger i dén grad nostalgifølelsen i mig.

Denne er dog blot en lille gryde i kasserollestørrelse, og det er lige, hvad jeg har stået og manglet. Den er i fremragende stand og er allerede blevet brugt flittigt den seneste uges tid.

Men nu er jeg ikke den store kender ud i 70’ernes køkkengrej (at dømme ud fra udseendet vil jeg vurdere, at den er fra dette årti), og jeg kan faktisk ikke regne ud, hvad mærke det kan være, så måske I læsere kan hjælpe mig ud fra billederne? :-)