Jeg er ikke et af de overskudsmennesker, der spiser koldskål lavet fra bunden. Jeg er klar over, det er en smal sag at bikse sammen, men sandheden er, at jeg synes, at den koldskål, der kan købes i butikkerne, smager tilnærmesesvist lige så godt, og tja, så køber jeg favoritten og slipper for besværet.

Morgenmaden d.d. stod på økologisk koldskål med tykmælk og æg fra Thise med friske blåbær og minikammerjunkere fra Tylstrup. Kammerjunkerne købte jeg faktisk udelukkende, fordi de var på tilbud, men de er forbløffende gode! Efterfølgende har jeg fundet ud af, at de har vundet en smagstest på Politiken, og det er i mine øjne ganske velfortjent.

Koldskålen blev nydt i solskinnet på altanen omgivet af storsyngende fugle og glade sommerblomster. Så kan det da næsten ikke blive bedre :-)

