Jeg er både te- og kaffedrikker. Sidstnævnte er mest et par kopper i løbet af en arbejdsdag (og helst med lidt mælk eller fløde i) eller en enkelt kop om formiddagen på min ugentlige fridag helst indtaget ude på altanen. Hvad angår te, er det mere en hyggeting om aftenen, eller hvis jeg trænger til noget varmt og snue-lindrende.

Nu har jeg fået en ny variant at tilføje favoritlisten over te, hvor denne i øvrigt også stadig figurerer. Min nye kollega præsenterede mig nemlig forleden for en kvædete, der bare var lige i øjet! En af mine yndlingsbloggere, Liselotte, har en forkærlighed for kvæde i forskellig form, så det var faktisk hende, der i sin tid åbnede mine øjne for denne frugt.

Jeg gik så på jagt efter kvædete, og Irma havde ovenstående variant på hylden. Haps! Grøn te, ja tak (sort te er jeg ikke så tosset med). Æble, ja ak. Havtorn og kvæde, endnu mere ja tak! Og som den dog smager! Jeg bruger naturligvis min elskede turkise ½-liters tekande, der er perfekt i størrelsen til to store kopper og med indbygget filter, så man slipper for et misfarvet, ucharmerende stoffilter og kan skåne miljøet for engangsfiltre.

Så min pointe med dette indlæg var faktisk blot at anbefale Irmas økologiske grønne te med bl.a. kvædesmag. Den er skøn, og så koster en hel posefuld kun 26 kr. Det er da lige til at overkomme, hva’?