Jep! Kantinen på min arbejdsplads har gjort det igen! Atter må jeg erklære mig lige dele målløs og underholdt, omend også en anelse bekymret. Denne gang var det hverken popcorn eller besynderlige kombinationer af fødevarer, der var blandet sammen til en mærkelig masse, næh nej. I dag var der en lille overraskelse på min tallerken, da jeg efter at have valgt lidt af hvert fra buffeten vendte en halv tomat om på ryggen.

Frem tittede der intet mindre end et trekløver. Sådan et fra græsplæner, du ved. Da min kollega og jeg forsøgte at indsnævre, hvilket fad den egentligt var kommet fra, viste det sig at være et fad med roastbeef, perleløg, halve tomater og lidt rucolasalat. Det er mig en gåde, hvordan det ikke kan være blevet sorteret fra i de mange led fra bondemanden til min tallerken!

Jeg tog i øvrigt lige en lille bid af det for at være helt sikker på, det ikke var en eller anden kæk urt, men den var god nok – det var uden tvivl et trekløver. Velbekomme!