Jeg har slet ikke fået vist min fine tekande frem herinde – det var ellers en julegave, som jeg blev svært glad for og havde ønsket mig forinden. Jeg er den eneste her i huset, der gider at drikke te, så eftersom denne kun kan rumme 0,5 liter, var den helt perfekt! Det passer lige til en god teaften under vattæppet i den gamle lænestol, eller hvis en anden tedrikker skulle komme uventet forbi til et par kopper varmt.

Den er lavet af porcelæn og har indbygget tefilter i rustfrit stål, som kan tages op, hvis man hellere vil bruge tepose eller have noget helt andet end te i kanden. Smadder smart. Det gør den også noget lettere at gøre ren, når filteret ikke er skruet fast til kanden.

Jeg har brugt min fine kande adskillige gange allerede, og den holder okay godt på varmen. Den eneste ting, jeg kan sætte en finger på, som kunne være bedre, er det løse låg, der kun holdes nede af tyngdekraften og derfor ikke lukker tæt. Det er lidt øv, men til at leve med.

Kanden fås i mange farvevarianter, og jeg faldt pladask for den turkise her. Hvis man googler “For Life” og tekande eller teapot, kommer der både danske og udenlandske sider frem, hvor man kan købe den. Denne er fra Cahetu og kostede 270 plus fragt.