Ja, for nu at holde mig til gastronomiske termer så er der nu kommet nye boller på suppen i forhold til bloggens udseende. Den røde/blå ramme om billederne – alt efter hvilken browser man bruger – gik mig efterhånden så meget på nerverne, at jeg nu har valgt at ændre look herinde.

Egentlig ville jeg gerne have beholdt det “kammer-agtige” udseende med det rustikke, mørke træ og den neutrale mørkegrå baggrund, men de temaer, som wordpress tilbyder gratis, kunne ikke leve op til mine krav om både at være i mørke farver og samtidig hyggelig, så nu er jeg gået en helt anden retning, der så har motiveret mig til en ny header.

Nu er det de lyse farver, der dominerer, og det minimalistiske og simple udseende har jeg så forsøgt bibeholdt. Til min nye header har jeg siddet med et udvælgelsesarbejde, der ikke var helt let, for billederne skulle have lyse grundelementer for at passe til det nye tema, og derfor kunne jeg ikke bare vælge billeder alene ud fra de opskrifter, der er mine favoritter.

Det har nu resulteret i, at headeren består af seks billeder, der har været brugt i nogle af bloggens indlæg tidligere, og derfor får I lige en hurtig gennemgang af, hvor de rent faktisk stammer fra, så man ikke behøver at lede efter dem, hvis man skulle være nysgerrig.

Første billede i rækken forestiller mine all time favoritcookies med chokoladestykker og hakkede mandler. Indlægget er herfra, og man kan variere indholdet med et hav af forskellige ting, alt efter hvad man er til.

Småkagerne er lette og hurtige at lave, og så forsvinder de med overraskende hastighed, så man kan lige så godt lave dobbelt portion, når nu man er i gang ;-) De er bløde, når de lige kommer ud af ovnen, men når de har trukket lidt, bliver de sprøde og tilpas hårde.

Billede nr. to forestiller min højt værdsatte mynte, der dufter af sommer og skaber associationer til cocktails og høje hæle. Den deltog på ingredienslisten over et af mine favoritmorgenmåltider i dette indlæg, nemlig Acido med friskplukkede ribs, hakket mynte og et skvæt ahornsirup.

Tredje billede er fra et relativt nyt indlæg om iskaffe made my way. Indlægget inkluderende billeder samt fremgangsmåde kan findes lige her.

Billede fire kan nok få de flestes tænder til at løbe en lille smule i vand. Der er tale om en svampet chokolademuffin baseret på kakao, men med gode, store chokoladestykker indeni, så dele af den stadig er flydende, når man tager en bid af den, mums! Find opskrift og flere billeder her.

Næstsidste billede er fra dette indlæg om Restaurant Seafood beliggende ved Marselis Lystbådehavn i den sydlige del af Århus C. Det er en af mine yndlingsrestauranter pga. deres lækre, friske skaldyr og deres buffet under Århus Festuge. Sidste år var vi et lille selskab, der gik ombord i deres buffet inkl. en god portion champagne, som afbilledet.

Sidste billede her ovenfor er fra en hjemmestrikket opskrift på lyserøde boller med rødbede. De er blandt andet med kærnemælk, honning, æble, havregryn og naturligvis revet rødbede. De er drønnemme at lave, og så smager de utroligt godt! Indlægget er at finde lige her.

Det var lige en kort introduktion til den nye header, og husk i øvrigt, at alle billeder på min blog kan ses i større format, hvis man klikker på dem. Tak til jer, der følger med – det varmer mit hjerte at se besøgstallene hver aften :-)