Det var ikke kun de fine krus med dyr, jeg fik øjnene op for i seneste nummer af Boligmagasinet. Næh, faktisk faldt jeg pladask for den fineste kaffevarmer til stempelkande på en af de første sider, jeg slog op på. Den fine, uldne fyr i 100% uld er designet og hæklet af Christine Clemmensen, der laver dem på bestilling i fire forskellige farvekombinationer.

Jeg har netop fået min kaffeugle ind ad døren, og han er noget så finurlig! God, tyk uld består han som sagt af, og jeg tvivler ikke på, det er en effektiv ugle, når kaffen ikke skal nå at blive lunken for hurtigt. Der er åbning i ryggen til stempelkandens håndtag samt åbning fortil, hvor kandens hældetud gør det ud for en uglesnude.

Kaffeuglen tåler ikke maskinrens, men anbefales at pletrenses med lunkent vand, hvis der skulle komme urenheder på. Dette står på en fin lille isyet stofmærkat lige inden for uglens rygåbning.

Christine Clemmensen har et lille lager kaffeugler i hver farve, og ellers hækler hun på bestilling. Uglen passer til en stor (standard) Bodum stempelkande og sælges for 375 kr. plus porto på 37 kr. Det er en god sjat penge, men jeg er sikker på, den lune ugle er det hele værd.

