I juliudgaven af Boligmagasinet fik jeg øje på disse fine krus og var ved at vælte bagover, da jeg så prisen. De kan indeholde 25 cl. og er lavet af akryl, så de går ikke så let i stykker, og de kan med deres flade bund uden problemer gå i opvaskeren, hvis man skulle være heldig at have sådan en.

Disse krus er lavet med tre forskellige slags motiver at vælge imellem, og designeren er Susanne Schjerning, der også har lavet blandt andet kander, sengetøj og andre tekstiler med de fine dyremotiver, som går igen.

Eftersom de kun koster 29 kr. stykket (og nogle steder blot 25 kr. her i udsalgstiden), endte jeg med at købe fire styk i alt med to forskellige motiver. Det blev henholdsvist et motiv med heste og kaniner og et med fine rådyr.

Flere steder på nettet er det muligt at få fat i disse fine krus, bl.a. på Rikkitikkishop og Purestyleliving. Jeg har allerede brugt mine adskillige gange, og jeg nyder at kigge på de fine, farverige dyremotiver, mens jeg slukker tørsten.

UPDATE NOVEMBER 2011:
Nu her fire måneder efter jeg købte disse akrylkrus, som er blevet anvendt i ny og næ som alternativ til almindelige glas, er det ene af dem gået i stykker. De knaser/knitrer, når man hælder væske i dem, og det ene gav så helt efter forleden, da jeg hældte mælk i. Kruset blev simpelthen utæt ved bunden og var lige til at smide ud. Øv! Så er det måske derfor, de er så billige, suk…