Uhm, den her opskrift er jeg altså lige nødt til at dele med jer. Jeg har fundet inspiration fra en anden opskrift tilgængelig på nettet, men jeg har ændret væsentlige dele af indholdet. Ikke desto mindre er det en skøn, svampet muffin, der er kommet ud af det, og den er samtidigt saftig og chokoladetung på den gode måde :-)

– – – – –

INGREDIENSER (ca. 16 stk):

2 ½ dl sukker
2 ½ dl mel
1 dl mørk kakao
1 ½ tsk bagepulver
1 æg
1 ½ dl mælk
½ dl olie (smagsneutral olie, såsom rapsolie)
1 tsk vanillesukker
½ dl kogt vand
1 ½ dl finthakkede frosne hindbær
2 dl grofthakket Toblerone

FREMGANGSMÅDE:
• Bland sukker, æg, mælk og olie sammen i en skål.
• Pisk indholdet godt med en elpisker i ca. 5 minutter.
• I en anden skål blandes mel, kakao, vanillesukker og bagepulver sammen.
• Tilsæt den tørre blanding i den våde lidt efter lidt, mens du pisker.

• Herefter skal det kogende vand i, og dejen bliver nu forholdsvist flydende.
• Til sidst tilsættes de stadig frosne, hakkede hindbær og hakket Toblerone.
• Fyld muffinsforme 3/4 op med dejen.
• Bag i ovnen ved 180 grader i ca. 20-25 minutter.
• Lad dem køle af 5 minutter, før de tages ud af formen og spises.

Hindbær og Toblerone kan naturligvis skiftes ud med, hvad man lige har lyst til, f.eks. blåbær, mørk chokolade, brombær, skumfiduser i tern, choko med orangeknas osv. Jeg vil dog fraråde, at man tilsætter ekstra væske, da konsistensen af dejen er afgørende for, hvor svampede muffinsene bliver.

Det sidste billede tydeliggør, hvorfor man skal prøve denne opskrift. Smovs, siger jeg bare..!

