En af de smagsvarianter, jeg husker tydeligt fra barndommens rugbrødsmadder, er Bukos grønne alpeost indeholdende den karismatiske smag af alpekløver. Ja, den er god nok – det er faktisk en kløver fra alperne, der giver osten den specielle smag. I “gamle dage” var ostens farve mere skriggrøn, da de tilsatte nogle spændende tilsætningsstoffer, men i dag er det forbudt, og den grønne lidt mere slatne farve skulle være the real thing. Smagen har dog ikke ændret sig, og jeg sværger stadig til denne lille bøtte af himmelsk flødeost, når det er bedst!

Desværre er det ikke alle dagligvareforretninger, der fører den, men Arla har en gang meddelt mig, at det er butikkerne selv, der bestemmer, om de vil sælge den eller ej, så lidt research kan klart anbefales, hvis man lige som jeg er glad for Grøn Alpeost. Eksempelvis har både min lokale SuperBest og SuperBrugsen denne underfundige ost, og jeg er ikke en sjælden køber.

Har du ikke prøvet den, eller har du børn, der trænger til noget nyt og spændende i madpakken, så bør Grøn Alpeost opleves!

